Գուրգեն Մահարին (1903 -1969) հանդես է գալիս որպես հայ մեծագույն, արձակագիրներից
մեկը։ Հիմնական ստեղծագործական
շրջանը սկսվել է 1915թ-ի կոտորածից հետո՝ երբ Մահարին գաղթեց Արևելյան Հայաստան։ Ձեռագրերը
բազմազան են, սակայն միայն այսօր են կարդալու համար հասանելի։
60-ական թվերի սկզբերին է
գրվել <<Երևանյան Քանդակներ>>-ը։ Մահարու ձեռագիրն շատ ինքնատիպ է, դա
է պատճառը, որ անընթեռնելի բառեր հանդիպում են գրեթե բոլոր պարբերություններում։ Տեսնելով
այս ձեռագրերը, Սահյանն ասել է՝ <<Մահարու վրիպակներն անգամ տաղանդավոր են>>։
Այստեղ շատ են հանդիպում տողեր, որտեղ որոշակի տողեր կրճատված են խմբագրի, կամ հենց
հեղինակի՝ Մահարու կողմից։ Մահարին իր փոքր, բայց լայնածավալ պատմվածքները գրել է մարդկանց
հիշողությունների, կարոտի և ժամանակի մասին։
Մահարու Հայտնի ստեղծագործություններն
են, <<Ծաղկած Փշալարերը>>, <<Այրվող Այգեստանները>>,
<<Լռության Ձայնը>> և այլն։ Իսկ հիմա առաջարկում եմ կարդալ մի հատված
<<Երևանյան Քանդաներից>>։
Երգ երկրորդ. Ակսել
Բակունցի հետ
Նրա հետ հաճախ մենք լինում էինք այս վայրերում և գնում Կապույտ մզկիթի զովասուն բակը «պարսկական թեյ» խմելու:
— Երևան, չարսու բազար,- ասում էր նա ու նայում շուրջը,- կարող ես պատկերացնել, թե ի՞նչ կլինեն այս վայրերը 50-60-ական թվականներին,- ասում էր, մտածում ու եզրափակում,- չես ճանաչի:- Աբովյանը եղել է այս տեղերում,- շարունակում էր բարձրաձայն մտածել նա,- հարյուր տարի է անցել: Բայց եթե այսօր նա հրաշքով անցներ այս տեղով, նա չէր զարմանա, կճանաչեր հին վայրերը: Բայց ահա` 50-60 թվերին, այս ամենը, ինչ տեսնում ես, հիշողություն կդառնա, հե-ռու~ հիշողություն…Ու ժպտում էր իր կապույտ, հստակ աչքերով:
Հե-ռու~ հիշողություն:
Շոգ է, երևանյան ամառնային այրող արև: Փոշու միջով քայլում ենք, ինչպես ձմռան ձյուների միջով: Նա ոտքը խփում է մի քարի ու շարժում տեղից.
— Գուցե Աբովյանի ոտն էլ է կպել էս քարին: Իսկ 50-60 թվերին դու չես տեսնի մի քար, որին կպած լինեն մեր ոտները: Չես գտնի:
Նա ժպտում էր իր խոհերին, ինքն իրեն և կրկնում.
— Երևան, չարսու բազար…
Комментарии
Отправить комментарий